LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Äntligen!

Kategori: Allmänt

Snart slutar jag och ska för engångsskull få åka hem direkt och raka vägen efter jobbet. Annars är det någonting varje dag, är det inte gymmet så är det handling eller annat ärende. Det som gör det ännu bättre är att vi har arbetstidsförkortning så jag får gå hem redan strax efter kl 15.
Så äntligen ska jag få ta en ridtur direkt jag kommer hem (medans det är ljust) och får vara klar med stallet innan middagen. Alltså kan jag bara få ta det lugnt i soffan heeela kvällen men ja förmodligen kommer jag då att komma på att jag ska ta en promenad med Vidar eller träna lite apportering "för jag har ju så mycket tid över". Jag i ett nötskal, har aldrig samvete att ta det lite lugnt.
 
Hur som haver så har jag kanske inte nämnt att jag fått en ny häst på foder, ska bara ha henne till januari men det är kul att få rida lite i alla fall. Hon heter Winjette, kallas för Vivvi, och är en hopphäst på 11 år. Dock är hon väldigt välskolad i dressyr och går MSV-rörelser samtidigt som hon är en klippa i skogen och i alla hantering. Mycket trevlig och vi trivs bra tillsammans, ridningen går jättebra redan från första stunden.
 
Hon går tillsammans med La Brie och Bella och det går superbra. Skönt för La Brie med lite avlastning :)
 
Får uppdatera mer om henne sen och med lite bilder.
 
Ha en skön helg alla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: