LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Längesen nu.

Kategori: Allmänt

Ja det var ett tag sen jag skrev något. I helgen var jag och Christoffer i Umeå. Shoppade lite, vilade och åt gott. Passade också på att umgås med en kompis och hennes sambo.
Imorgonkväll åker Christoffer till USA i drygt två veckor på semester med sin familj. En resa som varit planerad sedan länge men jag tog beslutet att inte följa med då jag aldrig skulle orka flyga så där långt just nu. Dessutom så får man inte flyga med alla flygbolag efter vecka 32, vilket det hade blivit på hemvägen. Sen täcker dessutom inga försäkringar om det skulle inträffa något med barnet under resan och i USA skulle det kunna bli väääldigt dyrt. Nä, inte värt alla risker. Så jag blir hemma själv i jul men jag har ju min familj att umgås med samt att jag har lite pyssel hemma att göra så det ska nog gå bra.
 
Jag rider inte så mycket nu för tiden. red sist förra lördagen. Har varit dåligt väder de dagar jag kunnat och haft tid att rida. Sen har jag ju också börjat få så ont i fogarna när jag ridit sista gångerna så jag vet inte om jag tycker det är värt det. Vivi blir kvar över jul och nyår då hennes ägare ska åka utomlands en vecka men annars så har de öppnat stallet (dit hon ska flytta) efter karantänen nu. Blev inte några fler fall med herpesviruset verkar det som, i alla fall inte vad jag har hört.
 
La Brie mår bra och Bella verkar också må bra. Jag ska försöka hinna till Boden och hälsa på Bella innan jul. Var några veckor sedan jag såg henne nu så hon har nog vuxit rejält skulle jag tro.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: