LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Hovslagarjakt

Kategori: Häst

Jag önskade mig snö på det nya året och det fick jag också men nu har ju allt smält bort igen. När ska detta sluta?! Först snö och sen plusgrader, blåst och regn. Var är vintern? 
Lyckades iaf få in La Brie idag och hennes hovar har verkligen farit illa. Jag har funderat länge på att ta ut en hovslagare och sko henne så hon får broddar och slipper gå omkring och vara öm men så hela tiden tänker jag att "nu är det nog sista halkan så nu blir det vinter". Men nu går det inte längre. Var en stor bit av hovväggen som gått sönder och verkar vara en ficka in där också, såg inte bra ut. Vill verkligen få detta kollat och få på henne ett par skor fram så hon får lite avlastning. Problemet är bara att få tag på en hovslagare! 
Har ni tips på någon här ikring får ni gärna höra av er. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: