LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Inte går det bra inte...

Kategori: Häst

...men förhoppningsvis löser det sig.
Det här med att få tag på en hovslagare är ju inte lätt. Vill inte riktigt ta vem som helst heller då jag känner att det här behöver en ordentlig översyn och eventuellt specialbeslag av något slag.
Sander svarar inte, Thomas svarar inte men jag har lämnat meddelanden åt dem båda. Jag erbjuder mig också att åka med henne någonstans om det underlättar och för att försöka få en tid snabbare. Har annars i alla fall fått tag på en Ida men hon hade ändå inte tid förrän den 13e. Har preliminärbokat henne då i alla fall och så fortsätter jag jakten på ett tidigare datum och en mer erfaren hovslagare.
Pratade med Monica på lunchen och hon skulle kolla med Rickard om han är i Boden något nästa vecka för då kan jag köra henne till Monica (eller någon annanstans) så får han titta på henne. Jag hoppas på den lösningen då vet jag att det blir bra gjort.
 
Usch och fy vad jag grämer mig över detta. Dumma jag som inte gjort detta tidigare. Hatar när mina djur inte mår bra och speciellt då jag hade kunnat undvika det. Än så länge så verkar hon inte ha så ont men jag är så himla rädd att det går upp bakterier eller annan skit i hoven. Är så svårt att veta när man inte direkt är något proffs heller - vad är farligt och vad är inte farligt liksom? Det kanske inte är så farligt som jag tror?
Men det spelar ingenroll. Hoven är trasig och det ska den inte vara.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: