LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Hästar, ridning och bristande motivation

Kategori: Häst

Jag har inte direkt haft någon motivation för hästarna på sistone eller framförallt för ridningen. Igår tror jag att jag kom på en anledning. Jag red nämligen på ridbanan för första gången sen Winjette blev skadad och det är ju därför! Jag saknar banträningen som bara den. Winjette har ju bara skrittats i en månad och då bara ut på vägarna. Visst jag älskar ju att rida ut också men det är ju dressyren jag verkligen älskar och som jag saknar som bara den. Nu skrittade vi ju såklart bara igår också men vi gjorde lite skänkelvikningar, ryggningar och bakdelsvändningar också. Beroende på underlaget så ska jag börja lägga in lite trav i slutet på veckan.
 
En annan anledning till min motivationsbrist är ju såklart graviditeten. Jag är i regel alltid väldigt trött och orkar inte göra mer än det som måstes. Sen har jag lagt mycket tid på Vidar under hösten och då räcker inte min tid och motivation till att satsa mer på hästarna.
 
Samtidigt som jag känner så här så saknar jag dressyren så himla mycket och jag längtar tills jag får rida fullt ut igen. Önskar bara att jag hade en häst som var utbildad och tävlingsklar...
 
Vad gäller Bella så kommer hon att åka till Monica i helgen. Skönt men ändå tråkigt, kommer sakna henne. Skönt för att det kommer bli mindre jobb för mig då alla hästar kan gå på lösdriften men tråkigt för jag kommer som sagt att sakna henne och hennes söta pussmule. Nåja, tur det inte är allt för långt till Boden så jag kan ju hälsa på när som helst.
Bellas ben ser rätt ok ut nu. Såret är fint men tyvärr är där ett överben. Tur hon är ung dock så det lär nog bli mindre med tiden, det verkar i alla fall inte bli större.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: