LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Dräktighetskoll och hästplanering under vintern

Kategori: Häst

Igår var Monica och seminveterinären ute och kollade La Brie och ja, hon var väldigt dräktig fortfarande. Skönt.
De koallde också Bellas ben och tyckte väl som jag att det såg lite bättre ut men inte nog bra för att man ska bli nöjd. Vi låter det nu vara olindat några dagar och ser vad som händer, både med knölen och med sårytan. Blir det inte bättre så bokar vi tid på kliniken och åker in och röntgar nästa vecka.
 
Vi pratade också om att det nog mest troligt blir så att Monica kommer att ta Bella några månader istället för La Brie och sen byter vi i mars/april. Detta för att helt enkelt hjälpa mig med tanke på graviditeten. Jag kommer ju inte att bli varken mindre eller smidigare. Det som är, är att jag inte riktigt vågar ta alla konflikter med henne just nu då jag är rädd att hon ska råka göra illa mig, samtidigt så om jag skulle våga så skulle jag nog inte vara nog reaktionssnabb eftersom jag inte kommer att kunna röra mig normalt. Bella är snäll som bara den men hon vet inte vad som är rätt och fel samtidigt som hon har en personlighet, precis som sin mor. Hon måste få testa sig fram men då måste jag som förare hjälpa henne att visa vägen och kan inte jag göra det på bästa sätt nu så vore det absolut bästa att få hjälp av Monica. Är det någon som kan hantera och uppfostra hästar så är det Monica. Men såklart, om man jobbar mer än heltid med det så blir man ju också bra.
 
Det är ju ett guldläge för mig att ta den här chansen för jag kommer att få hem en 1-åring som kommer att vara så välhanterad att hon kommer fixa allt från lastning till att stå still på stallgång till att få täcke på sig och lindade ben. med mera med mera.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: