LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Ajaj

Kategori: Allmänt

Bellas sår har inte riktigt läkt som jag hoppats. Som sagt är det en skitsår som varken är stort eller djupt men eftersom jag inte kommit åt att tvätta ordentligt och absolut inte kunnat linda det så ser det nu inte speciellt bra ut. Hon är inte svullen eller öm eller halt men det är som att det inte riktigt vill ta ihop samt att det blivit en knöl. Verkar som att det bygger på med svallkött (tror jag det heter). Kommer inte att bli något snyggt ärr, sånt brukar man undvika genom att hålla såret lindat så att det blir lite tryck på såret. Så igårkväll ringde jag min bästa expert Monica. Vad tusan hade jag gjort utan henne?! Hur som, så kommer hon ut ikväll och hjälper mig med rengöring mm. Det som hon är bäst på är hanteringen så jag hoppas att jag med hjälp av henne kan få hästen att stå still och acceptera att man faktiskt får rengöra ett sår utan att man måste resa sig och/eller springa iväg. Hon hade också något medel hemma som var mot just svallkött. Jag säger ju att hon är den bästa människan jag känner. Utan henne hade jag fått haft ut vet. varannandag för att få ordning på ett litet jäkla skitsår. I längden hade ju inte det funkat heller för vi kan ju inte droga henne hur mycket och ofta som helst.
 

Så här ser såret ut nu...
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: