LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Så har hon åkt.

Kategori: Allmänt

I helgen så åkte Bella till Monica och det har gått över förväntan. Hon var väldigt lugn vid lastningen som bara tog någon minut dessutom. Monica hade med sig en häst som resesällskap så för första gången fick hon också åka på "riktigt", alltså själv på ena sidan och fastknuten. Hon hade stått jättelugnt och hade backat ut fint ur transporten. Ätit bra och har fått nya kompisar som är två ston. La Brie har också gjort det bra, gnäggat någon gång emellanåt men det är mest när jag är ute och hon ser mig som hon vill säga att hon är lite missnöjd. Hon äter som vanligt och jag tror det ger sig helt på någon dag. Man kan dock inte låta bli att känna med henne, måste vara hemskt att bli av med sitt barn bara sådär. Gravidhormoner tror jag.
 
Lördagkväll var vi på 30-årsfest och det blev rätt sent så igår blev en riktig slödag men vi har röjt undan för vintern ute på gården i alla fall och sladdat ridbanan en sista gång.
 
I lördags var jag och Camilla på en två timmars skrittur så hästarna var välmotionerade och så även Vidar som föjde med. På kvällen var Vidar hos Camilla och lekte med hennes hundar så han hade också en lugn dag igår och uppskattade att få vara inne och vila större delen av dagen.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: