LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Viltspår

Kategori: Allmänt

I lördags drog jag ett ganska långt viltspår till Vidar som också bytte från skogsterräng till torrt kalhygge och så in i skog igen och han var fantastisk! Herregud vad duktig han är, bra tempo och väldigt noggrann. Anväder näsan bra och kontrollerar och stämmer av att han är på rätt spår. Det enda jag har att klaga på är att han inte markerar spårslutet, det är som att han inte fattar att det är slut utan blir lite stressad och försöker hitta igen spåret då han tror att han tappat det. Nästa gång ska jag ta en större skånk och göra den väl synlig så att han kanske har lättare att se den och uppfatta att det är slut, att han har hittat det vi sökt. Men annars tror jag faktiskt att jag kan anmäla honom till anlagsklass nu så att vi förhoppningsvis kan få gå det efter midsommar då jag kommer hem från semestern.
 
På onsdag är det dags för veterinärbesök, då ska vi lämna träckprov också. Han är som sagt bättre och har gått upp i vikt men jag tycker han har för dålig aptit. Får se vad proverna visar.
 
Idag är det dags för andra träffen på kursen, det ser vi framemot. Träna hund är roligt, oj vad jag har saknat det egentligen. Neo hann ju vara pensionär i så många år innan Vidar kom.
 
 


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: