LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Programridning

Kategori: Häst

Oj har helt glömt att blogga den här helgen ändå har jag varit själv hemma. Fast jag har ändå haft fullt upp i vanlig ordning, tänk, jag har alltid någonting att göra. Blir aldrig långtråkigt.


Idag har jag varit på Grans och ridit program för domare. Red Medelsvår C:1. Dakhar var skitseg på framridningen och tyckte det var jobbigt med värmen. Slog ju över från 4 grader och regn till 14 grader och sol på en natt. Programmet reds sen i ridhuset och då blev han jättespänd när vi kom in där, dessutom hade de ramar in banan med hinderbommar - INTE Dakhars favorit föremål precis så jag hade lite svårt att få ut honom i hörnen och dessutom lyckas ställa igenom sidorna. Hur som helst så tyckte hon om hästen och oss som ekipage och vi fick ändå rätt okej poäng men drogs ju ner en del pga spändheten som påverkar läsgjordheten. Jag var ändå nöjd med min ridning förutom på en felridning men jag red på trots att han var spänd och väntade ut honom. Ingen idé att påverka honom för mycket när han är så för då blir det bara värre.
Han går ju bättre på utebana och den säsongen börjar ju nu så det kan ju bara bli bättre :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: