LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Magproblem.

Kategori: Hund

Vidar har under en längre tid varit dålig i magen till och från med diarré, kräkningar, bullrig mage, aptitlöshet. Vi har varit i kontakt med veterinären flera gånger och provat dietfoder och nu under senaste veckan riktig diet med överkokt ris, fisk och Pro-kolin. Den sista dieten började vi med i samråd med veterinären efter att han förra helgen hade slemmig och blodig avföring. Det har upphört med denna kost men han är fortfarande lös/kletig och har ibland på förmiddagarna dålig aptit pga bullrig mage. Jag har läst på internet och i böcker och jag kan inte få ro pga av detta, det är så hemskt att se honom så påverkad. Han går ju också ner i vikt och nu i helgen ska vi på en dubbelutställning men nu tycker jag att han är för tunn egentligen men vi får ta det som träning helt enkelt, allt är ju betalt. Hur som helst det jag skulle komma till var att jag funderat på om han har mask kanske? Jag har provat avmaska honom för en tid sedan men då bara mot spolmask. När jag har läst i helgen så har jag inte riktigt kunnat släppa det här med masken och inledde igår en Axilurkur som tar både spolmask och bandmask. Men i morse var han loj igen och ville inte äta så nu ringde jag vet. igen och nu äntligen ville de kolla honom så fick tid imorgon eftermiddag. Är rädd att han kanske ätit något som ligger kvar i tarmen och stör.

Stackars fina Vidar. Något har han iaf ätit som slagit ut magen av en eller annan anledning för han har ju aldrig varit dålig i magen under valptiden och alltid haft god aptit. Nästan för bra aptit. Vi har alltid sagt att den dan han inte vill äta då är han allvarligt sjuk. Och ja, uppenbarligen är det ju också så!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: