LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Lördag idag.

Kategori: Allmänt

Inlett morgonen med en löptur. Har insett att om jag inte springer direkt på morgonen så blir det aldrig av för då fylls dagen lätt med andra saker. Även skönt att få tänka på något annat då jag annars saknar Neo för mycket och börjar dagen med att gråta.

Igår var förresten den nya hovslagaren här och han verkar ju för bra för att vara sann. Han berättar hela tiden vad han gör och varför och vad hans plan är. Han var också noga med att kolla hur hästen rör sig även under tiden han skor. Jag red en stund efteråt och det kändes ok, han sa att jag skulle känna efter ngr dagar och sen höra av mig. Jag tycker om när hovslagarna inte bara skor hästen efter skon utan ser varje hov för sig och lägger tid på att forma och slipa skon efter hästen. Dessutom hörde han av sig i tid att han skulle bli en timma sen då han fått en akut fånghäst. Och bad så hemskt mycket om ursäkt. Det gillar jag. Pluspoäng.

Han kollade även fölet och tyckte hon såg bra ut. La brie verkade han runtom vilket var skönt då vet jag att hennes hovar är ok nu när hon ska på semin.

Nä nu ut i stallet och mocka och rida. I eftermiddag ska vi åka in till stan en stund och sen avsluta med en bio.

Livet går vidare men det är jobbigt, det ska gudarna veta. Jag saknar honom varenda sekund.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: