LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Inställt.

Kategori: Hund

Lektionen blev tyvärr inställd igår då Karro var sjuk. Red istället hemma på banan och han kändes faktiskt helt ok med tanke på att han vilat två dagar innan. Red igenom MSV C:2 och det känns ändå helt ok men sen blir det ju alltid annars på tävling.
Red i de nya stövlarna för andra gången och det gick flera gånger bättre än sist. Nu kunde jag trampa ner hälarna och det tryckte inte fullt lika mycket på fotknölarna, så kanske kanske är de inridna lagomt tills Dakhar åker...och jag inte ska rida något mer förrän om så där tre år när Bella är redo ;)

Idag är det dags för Vidars veterinärbesök. Jag hoppas för min gud att de ska hitta något som är orsaken till magbesvären och som enkelt går att bota. Håll tummarna är ni snälla.

Kommentarer

  • Li säger:

    Nää, ska han åka hem nu Dahkar? Så trist! Men då måste du ju bara skaffa dig en till ridhäst. ;)

    Svar: Ja jag skulle ju gärna det men min ekonomi fixar egentligen inte det här levernet, eller jo det gör det väl men det är mycket annat som får lida för det istället. Jag känner också att jag vill ju ge fölet allt den behöver både i tid och underhåll, vill itne snåla på henne. Samtidigt som det är vemodigt så känns det också skönt att få lite vila och kanske kunna träna mer hund och göra lite annat en tid. Men, vi får se..dyker det upp något intressant objekt så får jag omvärdera. Jag är iaf öppen för förslag. Jag kommer ju aldrig fixa att inte rida på tre år så någonting måste jag ju ha men om det innebär att jag rider andras hästar eller om jag har en egen får tiden utvisa.
    Karin Brännström

    2013-05-29 | 10:29:17
    Bloggadress: http://lipan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: