LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Idag.

Kategori: Häst

Idag är det varmt och skönt ute men det har det ju varit ett tag nu, känns nästan som att det är mitt i sommaren. Man kan inte tro att det för tre veckor sen var is kvar på havet, helt galet vad fort det går mellan vinter och sommar. Man blir lika förvånad varje år. I helgen ska jag dra upp sommarhagarna så förhoppningsvis kan de gå ut på gräs på söndag. Men jag vet av erfarenhet att så fort jag brukar släppa på bete så brukar det spöregna i en vecka..får hoppas att det inte blir så i år.

Idag kommer La Brie och Bella hem igen efter en lyckad semi för att sedan åka tillbaka till Monica i slutet på nästa vecka för att vara där medan jag är på semester. Då hinner de kolla hur dräktigheten ligger till också, både dygn 17 och 30 innan jag kommer hem. Om hon nu fortfarande är dräktig på dygn 17 vill säga annars är det ju betäckning igen som gäller. Men nu tror jag faktiskt att det ska vara ok, den här gången stämmer allt och hon är ju lätt att få dräktig.

Idag rider jag lektion för Karro. Perfekt ridväder dock inte lika perfekt upplägg träningsmässigt inför lektionen. Blev vila både söndag och måndag pga. tidsbrist så Dakhar har bara stått i hagen och tryckt hö så han lär ju vara lite stel, tur det är varmt iaf så det är förhoppningsvis lättare att få igenom honom.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: