LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Dakhar

Kategori: Häst

I veckan har Dakhar fått ta det lite lugnt med skrittur över stock och sten i skogen på måndagen, vila på tisdag och onsdag skrittade vi ut en timme också men bara på plan väg. Så nu ska han få gå lite mer kommande dagar, de har ju lovat fint väder också så det kommer att bli fina ridkvällar.
 
Helgen 25-26 maj ska vi tävla på hemmaklubben och sen i Boden den 6 Juni. Den 9 Juni åker jag till Malaga en vecka och midsommarveckan, när vi kommer hem, stannar vi i Dalarna hos Christoffers familj. Blir borta två veckor alltså. Sen kommer jag bara att ha kvar Dakhar i två veckor till när jag kommer hem. Han ska sen flytta hem till sin ägare i södra sverige igen.
Såklart tråkigt att han ska åka och jag är så glad över att jag fått ha honom detta år. Han har hjälpt mig otroligt mycket med min ridning när jag har fått rida dagligen, när han dessutom är så okomplicerad så har jag kunnat fokusera mer på min egen ridning. Han är en fantastisk häst på många sätt och jag är glad att få lämna tillbaka honom i tävlingskondition. Mer arbetsvillig häst får man leta efter och trots sina 18 år så vill han hela tiden vara till lags. Man kan inte tro han är en dag över 10 år (förutom hans lilla gubbkula till mage).
Mycket fin häst, tack Terese för lånet! ;)
 

Kommentarer

  • Terese säger:

    Tack för hjälpen Karin <3 Jag längtar efter honom trots att det har varit skönt utan häst ett tag :-) tror nog att vi inbitna hästtjejer har svårt att va utan. Man blir liksom lite otålig även fast jag har 1000 andra saker att göra ;-) hästarna får en lugn i själen på något konstigt sätt eftersom det är ju så mkt jobb ;-)

    Svar: Ja det är faktiskt så. Det är vårt sätt att koppla av. Utan häst skulle man nog aldrig få någon riktig ro.
    Karin Brännström

    2013-05-20 | 06:59:51

Kommentera inlägget här: