LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Allt möjligt

Kategori: Allmänt

Nu är det bara drygt två veckor kvar tills vi åker till Malaga och oj vad jag behöver semester. Jag är så trött så jag vet knappt vad jag heter längre, imorse somnade jag om och försov mig vilket inte riktigt är så typiskt mig som aldrig brukar behöva ställa klockan flera gånger utan alltid brukar stiga upp på en gång. Dessutom var jag tvungen att hålla mig sysselsatt i bilen hela vägen till jobbet för att inte somna. Usch, nä lite semster ska bli skönt. Skönt att få resa bort också. Vi är i Malaga en vecka och sen stannar vi i Dalarna hos Christoffers föräldrar en vecka över midsommar. Vi kommer att bila ner till Dalarna och lämna Vidar där medan vi är i Malaga så då är han där när vi kommer till Sverige igen. Ser nästan mest framemot Dalaveckan för är det det någonstans jag brukar kunna slappna av och vila så är det där, brukar bli helt förslöad och kan sova ungefär hur mycket som helst. Precis vad jag behöver men som jag har så himla svårt med hemma.
 
Uppdateringen om Vidar... Ja vad ska jag säga... Han är väl bättre i magen, jämnare och fastare och inget blod och slem men han är fortfarande alldeles för trött och slö samt att han äter dåligt. Inte lika ofta, men fortfarande ibland, så äter han så dåligt att han börjar må illa och då är det ändå svårare att få honom att äta men om man väl får i honom något så brukar han börja må bättre direkt.
 
 
Funderar på om han är deprimerad över Neo? Men det förklarar ju inte de dåliga värderna på blodprovet..kanske flera olika saker som påverkar varandra? Det är inte roligt iaf, jag mår så dåligt över att han mår dåligt och tänker på detta nästan hela tiden. Vill ju bara att han ska vara frisk. Vi ska tillbaka till vet. i nästa vecka.
 
I söndags var jag så ledsen över detta och känner att jag kan verkligen aldrig bara få ha ett friskt djur. Av alla valpar som denna tik har lämnat så har det inte varit ett fel på en enda så det skulle väl vara så typiskt att jag får den enda som det är fel på. Jag skulle ju inte bli förvånad. Jag har aldrig haft en frisk häst som jag ägt och så Neo som aldrig varit frisk med sina allergier och hudproblem. Om jag då nån gång kunde få en sjukdom eller skada som man kan säga att "det här är det" och "gör så här så blir det bra". Nä, alltid är det symtom som man inte kan säga vad det är eller vad man kan göra och det kan bli bra men förmodligen inte osv osv. Förmodligen är jag inte den enda djurägaren som har det så här men ibland känns det så och jag blir så ledsen. Jag älskar ju mina djur över allt annat och jag skulle aldrig vilja byt ut dem mot någonting annat, det är så jobbigt att man inte bara kan få vara glad för dem och få träna och ha roligt ihop. Jaja, nu ska jag väl inte måla fan på väggen för Vidar än förhoppningsvis är det en yttre påverkan som gjort honom dålig och som förhoppningsvis också går att bota.
 
Okej...häst då, vad händer där... Dakhar går bra men tyvärr har helgens tävlingar blivit inställda då de hade någon sjuk häst i stallet. Typiskt, då hinner vi bara med en tävling till innan han åker. Tvingade mig att rida med stövlarna igår och fan vad oskönt det var. Haha, men de måste ju ridas/gås in så är väl bara att plåga sig vidare.
La Brie och Bella åker till Boden ikväll då La Brie ska dräktighetskontrolleras imorgon.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: