LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Två kanonfina byten.

Kategori: Häst

Red dressyr igår direkt efter jobbet. Fortsatte träna på lite hörnpasseringar men sen la jag fokus på galoppen och avbrott ner i skritt. Han blir emellanåt lite lång och tar ngr travsteg men däremellan så är de helt ok. Sen gjorde jag också några byten och de två första blev verkligen så himla bra. Luftiga och helt rena, sen håller han samma takt och tempo både före och efter. När vi började med bytena i höstas så var det ju fullt ös medvetslös under och efter bytet. När jag gör bytet så rider jag en lång diagonal där jag nästan rider lite sluta efter hörnet, sen rakriktar jag och gör bytet. Som sagt, det två första var riktigt fina sen blev han lite trött och gjorde mer enkla byten men det gör inget. Det går ju verkligen framåt. Fin hästen!

Christoffers pappa och lillebror kom på spontanbesök från Dalarna igår kväll och har stannat till idag då de skulle på ett jobb här i stan. Så vi gjorde en god middag och satt och pratade resten av kvällen. Trevligt med lite vardagsbesök.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: