LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Skärtorsdagen - intet ett liv.

Kategori: Häst

Nä inget föl än. Mailade med förra ägaren som var med när la brie fick sitt första föl, 2006. Då hade hon gått över några dagar och mjölken hade kommit igång först i samband med fölningen. Värdefull information faktiskt, eftersom jag gått och väntat på mjölken.

Denna lediga dag har varit fullsmockad men rolig. Vaknade 6.30 (!), släppte ut la brie och gjorde klart allt i stallet och hagen. Skönt att ha allt klart strax efter 7, bara ridningen kvar. Gick in och åt frukost och kollade ett avsnitt True blood. Åkte sen till avan och hämtade torrhö. När jag kom hem tog jag en timmes promenad med hundarna, åt lunch och städade hela huset. Direkt efter detta gick jag ut och red en timma för att sedan åka till gymmet en timma. Faktiskt blev det så att jag inte orkade laga mat utan det blev en hämtpizza och en timmas sömn i soffan. Christoffer har sett på hockey hela kvällen men nu ska vi tydligen se en film.
La brie övervakas via tv-bilden, väldigt smidigt faktiskt.

Glad påsk på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: