LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Karro satt upp en stund.

Kategori: Häst

Kollade av Dakhar på lina innan jag åkte och han var inte halt, böjde han också och ingen reaktion då heller. Karro trodde inte heller det skulle vara någon fara att rida. Så med den utredningen lastade jag och åkte till Rutvik.
Red fram honom och han var lite studsig, så fort jag gjorde en halvhalt så stannade han upp på stället - speciellt i galoppen. Han samlar sig så mycket och gör det så jobbigt för sig och jag tror att han tycker att det är lite jobbigt. Det är ju inte så att jag bad om samling så som han verkar tro men han är så överambitiös och överreagerar och då blir det ju jättejobbigt.
Hur som så lugnade han ner sig efter ett tag och så satt Karro upp en stund och red honom. Jädrans vad han är fin, har ju som inte sett honom under ryttare på riktigt förutom ngn film på mig själv men det var ju i somras och han är ju mycket finare och starkare nu. Hon red mycket övergångar och tempoväxlingar och flyttade honom. Hon sa det sen att det är detta han behöver för att bli elastisk, att det händer mycket och att bakdelen aktiveras. Inte rida långa sträckor i samma tempo för då lägger han sig mer på framdelen. Han kändes jättefin sen när jag satt upp och idag blev fokus mest på lösgjordhet och elastisitet genom övergångar och halvhalter men även sidvärtsrörelser. Så vi skippade skolor och samlande arbete igår då det kanske har blivit lite mycket av det sista veckorna.
 
Tänkte fota lite när Karro red men det var svinkallt och då dör min telefon, dessutom brukar det vara så mörkt att det bara blir skit ändå. Så det får jag vänta med tills det börjar vara ljust på kvällarna.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: