LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Alltså, nu börjar jag vara nervös. På rikt.

Kategori: Häst

Än verkar inget föl vara på G men herregud vad jag börjar vara nervös. Det händer ju verkligen snart. Jag har haft 11 månader på mig att förbereda mig men jag vet inte om det hjälps. Det är som så overkligt. Snart är den här!
I helgen har jag rengjort, virkonat och lagt in ny bädd åt henne. Pappa har varit igår och monterat en nattlampa. Jag har även fått låna en kamera som jag ska montera upp under veckan och som man sen kopplar till en tv-skärm inomhus. Hon får nu gå in på nätterna och när det börjar bege sig så kan jag ligga inne i soffan och övervaka på tv:n. Smart..tycker jag.

Nu ska jag bara fixa med hagen nästa helg. Vi ska försöka skotta bort lite snö och så måste jag sätta tråd. Stolparna slog Chrille ner redan i höstas. Sen blir de nog så att Dakhar och Daim får gå över i den hagen på dagarna och La Brie och fölet får gå i lösdriften så att de har tillgång till bättre vindskydd när de är ute.

Ojojoj, spännande är det i alla fall.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: