LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Genrep.

Kategori: Häst

I måndags var jag till Karro och red igenom Medelsvår C:2 samt LA:4 inför tävlingarna imorgon. Dakhar kändes väldigt fin faktiskt tom öppnorna funkade rätt ok, däremot höll han på att svamla lite i bakdelsvändningarna och snurrade mest men vi fick till några som var helt ok. De brukar funka bra för det mesta så jag vet inte om det bara var dagsformen. Jag tycker jag rider bättre och är mer noggrann när det kommer till programridningen men det kan gå precis hur som helst. Är han avspänd och vi rider som på träning så borde vi kunna rida ihop en del poäng men bli han lite spänd och jag ofokuserad så, ja, då blir det vad det blir eftersom det då brukar resultera i lite missar i galoppen och övergångarna. Hur som helst, jag har inga större mål än att göra det bästa vi kan för stunden och försöka rida på godkända resultat.
Ska bli kul att få komma ut i alla fall.
 
Hoppas nu att han inte är allt för betestrött bara, får nog sova inne i natt för säkerhetsskull.
 
Det här blir det sista vi gör tillsammans innan det är dags för Dakhar att åka hem eller ja, vi hinner nog med några fler träningar efter midsommar men vi ska inte prestera något mer på banan.
 
Kommer att sakna att tävla och träna (och självklar kommer jag sakna Dakhar också) men annars så känns det faktiskt ganska skönt att få vara lite hästledig ett tag. Eller jag har ju kvar tjejerna men det blir ju lite lugnare tempo utan ridning dagligen och så. Ska försöka gå fler kurser med Vidar i sommar/höst samt försöka spara lite pengar. Så får vi se hur länge det går innan jag klättrar på väggarna ;)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: