LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Oj vad vi tränar.

Kategori: Hund

I veckan har jag och Vidar verkligen tränat. I söndags gick vi ett viltspår så även igårkväll. Förutom det så har vi klickertränat varje dag och då för att försöka få till inlevereringarna vid apporteringen och jag säger bara "Klicker is the shit". Jag fattar inte hur det kan funka men oj vad bra det funkar och vad fort han fattar vad han ska göra. Jag har aldrig använt klicker förut och jag har varit lite skeptisk mot det och inte tyckt att det ska behövas men jag är inte sämre människa än att jag kan ändra mig.
 
 
 
Ikväll ska vi till uppfödaren och träna lite apportering och träffa ett kullsyskon som är här från Gällivare. Förutom det ska vi såklart titta på de små söta valparna som nu är runt 5 veckor.
 
Bild på Vidar i den åldern. Sötare än sötast.
 
På söndag ska vi utställning.
 
Vidar är gladare och piggare än aldrig förr och han verkligen älskar livet. Han springer och hoppar och vill göra saker hela tiden. Han är så himla fin och jag älskar honom så hälften vore nog.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: