LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

På jobbä

Kategori: Allmänt

Idag är jag tillbaka på jobbet igen. Fortfarande förkyld och irriterad i halsen men iaf feberfri. Det är så sjukt tråkigt att vara hemma och sjuk, dessutom är Christoffer bortrest denna vecka så det var ännu tråkigare än tråkigt.

I måndags var jag ju betydligt bättre så då tog jag mig ut på en promenad med hundarna och insåg då vad jag missat denna helg. Var ju helt stört fint ute, frostiga träd och vacker himmel. Jag har varit så dålig att jag helt missat att se det under helgen.
Jag har även under måndag och tisdag lyckats röra lite på Dakhar, longering och tömkörning. Han såg faktiskt fin ut, jag tycker han har lagt på sig mer muskler över ryggen och halsen. Han har dock en liten bukmage numera men den ska vi väl kunna få upp genom att börja få in lite mer galoppjobb nu under vintern som är kvar.

Ska försöka boka in en lektion nu till helgen också. Ser att första tävlingen i år är redan den 16 februari på Luleå ridklubb. Lite tidigt faktiskt men skulle ändå vara kul att komma ut, hinner nog inte komma igång med någon MSVC då utan blir nog en LA:3 i så fall.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: