LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Nya vägar

Kategori: Allmänt

Har ridit Dakhar nu två dagar. Första dagen skrittade vi bara och i ca en timme. Igår så red vi drygt en timme med skritt och trav. Igår provade jag att byta ut fårskinnspadden mot gelepadden och så fyllde jag ut framtill med benpaddar. Tycker det blev bättre faktiskt, sadeln kom upp lite fram och gav mer utrymme för manken utan att hamna i bakvikt. Jag har bokat in en sadelcheck nu med Lena Lilja den 27 januari. Det är det bästa tror jag innan jag börjar ändra något i sadeln. Det kan ju vara så att hon inte rekommenderar att jag rider honom alls i den och då är det ju ltie bortkastat med pengar att börja värma om och stoppa om. Då kan jag lika väl behålla den som den är och använda den på La Brie sen istället.
 
Medan jag har varit borta så har två vägar blivit plogade. Vi red en bit av den ena igår och den var plogad ännu längre in i skogen men den får vi utforska närmare under helgen. Det är bra att skogsägarna avverkad lite skog på vintern så att vägarna hålls plogade.
 
Annars så har jag hunnit bli förkyld med en äcklig hosta och ont i bröstkorgen, inte kul. Jag som har klarat mig hela hösten och vintern utan förkylning. Får se om jag blir risigare eller om det håller sig så här och går över fort. Hoppas.
 
Lägger med en bild från igårkväll då Vidar började jaga pilen på dataskärmen. Han är för rolig denna lilla söthund. Man får skratta ganska mycket åt honom. Han försökte verkligen fånga den med munnen.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: