LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Ny vecka, nya tag

Kategori: Allmänt

Oj vad dagarna har gått fort. Som vanligt. Onsdag och torsdag förra veckan var ju svinkalla så då gjorde jag ingenting förutom att jobba så jag hade inte så mycket att berätta. I fredagskväll var det däremot stört skönt ute så det blev en kvällstur med Dakhar och sen en kvällspromenad med hundarna. I lördags var det plusgrader och superskönt så vi tog en långpromenad med hundarna på förmiddan och sen tog jag och Camilla en långtur med hästarna. Stackars Dajm har så mycket päls så han var helt slut och orkade inte hänga på, Dakhar tyckte också det var varmt men jobbade på bra och vi galopperade ganska mycket så han var rätt så svettig men mjuk och fin. Igår tog vi ett dressyrpass på banan även där blev det fokus på galoppjobbet med förvändgalopp och lite byten. Jag kände ingen ojämnhet i traven så kanske är det så att det har varit för trångt runt manken med fårskinnspadden. Tänk om det är så lätt och så har jag inte kommit på det förren nu (?). Nu rider jag ju bara med gelepadden och har fyllt ut sadeln med benpaddar framtill. På söndag kommer ju sadelutprovaren och ska kolla på det, ska bli spännande.
 
I helgen har vi också varit på bio och sett Django. Kan jag rekommendera, den var riktigt bra men man får inte vara rädd för blod :)
I övrigt har vi varit på min brorsbarns barnkalas, 4 år blev han lillkillen. Usch vad åren går fort. Och sen hade vi också besök av Vidars uppfödare igår och de var så förtjust i honom och tyckte han har blivit riktigt fin, både i kropp och huvud. Kul :)
 
Här är en bild på La Brie från förra veckan. Magen ser inte så stor ut på bild tycker jag, den är större i verkligheten och dessutom är hon mer bred egentligen. Över ryggen är hon stört bred nu. Är ju bara ca 9 veckor kvar nu.
Grabbarna spanar efter Husse som åker i väg med flygtaxin. Ser ut som två ledsna barn som gråter när mamma har lämnat dem på dagis.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: