LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Sista veckan i version 2.9

Kategori: Allmänt

På fredag går jag in i version 3.0 och det är med blandade känslor. Hyfsad 30-årskris har jag. Samtidigt så skulle jag ju inte vilja var yngre. Men helvete att jag vill bli äldre heller. Men vad ska man göra, det är verkligen inget vi kan råda över. Jag försöker verkligen leva i nuet och göra det jag vill och ta vara på tiden men ändå så känns det så hopplöst ibland. Tiden bara springer fram och det är så många måsten i livet och jobba måste man ju göra fast det inte är det roligaste man vet. Det gör också att man blir så fast, man har bara 25 dagar ledigt varje år och de vill man förvalta på bästa sätt men det tillför också en hel del ångest. Jag känner verkligen inte att jag har balans i livet många gånger. Det bara går i ett hela tiden och jag vet de tusan om de leder någonstans.
Och det är det här, mina vänner, som är min 30-årskris.

Nåja, nu ska jag försöka sluta tänka på det här och se fram emot fika, vänner och kanske något fint paket med något som jag behöver..i min hopplösa vardag ;)

Kommentarer

  • Li säger:

    Du har ju åtminstone 94 helgdagar (+röda dagar) varje år också. ;)

    Men jag förstår vad du menar med att det känns som att tiden bara springer iväg!

    Svar: Ja det är sant men det är ju den sammanhängande ledigheten som jag tänker på här. På en helg hinner man inte så mycket mer än att komma ikapp med det som man inte hunnit med måndag till fredag :)
    Haha, nä usch. Man bli bara deppig av att fundera på det här. Är bara att acceptera att samhället är så här och så får man göra det bästa av situationen istället och hoppas på att framtida generationer får det bättre ;)
    Karin Brännström

    2013-02-12 | 08:59:21
    Bloggadress: http://lipan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: