LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Hö, klippning och lektion och så lite bowling

Kategori: Allmänt

Det är som tusan att bloggappen inte fungerar, jag är så otroligt dålig på att slå på datorn på helgerna. Blir lätt så när man sitter vid en dator 40 timmar i veckan annars. Vet inte om jag måste prova uppdatera appen på något sätt, den kastar bara ut mig när jag försöker göra ett inlägg.
 
Hur som så har helgen bjudit på en hel del så idag är jag helt slut. Som vanligt.
Lördagen började vi med att hämta 11 rundbalar i Unbyn. När det var gjort tog jag en långtur med Dakhar i snövädret, blev mycket galopp och en liten sträcka var vi tvungna att plumsa i djupsnön. Men han blev fin och lösgjord dock väldigt svettig så han fick stå inne och torka några timmar när vi kom hem. Under tiden tog jag en långpromenad med hundarna för att kl 17.45 befinna mig på O´learys för bowling och mat.
 
Söndagen började jag med en promenad med hundarna. Sen förberedde jag middagen, sorterade lite papper mm. K12 gick jag ut i stallet och förberedde Dakhar för avresa till Karro där vi skulle rida lektion kl 15. Jag hade lyckats låna till mig en rakapparat där också så innan lektionen rakade jag Dakhar. Blev en halvrakning bara så han har kvar håret på rygg och rumpa. Mobilen dog när det var så kallt ute så jag kunde inte fota något. Så det får jag uppdatera med senare. Dock hade jag lite svårt att få bort allt på insidan av armbågarna samt bakom nacken, hade behövt lite hjälp där. Maskinen var tung och Dakhar var kittlig samt höjde huvudet så högt att jag inte nådde. Nåja, vi ska inte visa upp oss ändå så det får väl vara så. Han blev iaf fin på halsen och magen och det var skönt att få bort håret för han blev inte alls svettig under lektionen.
 
Lektionen gick bra, han var inte alls så ojämn i traven bara lite när jag värmde upp. Så det verkar bli lite bättre av sadelkorrigeringen. Annars tränade vi mest på att få honom att spåra hela tiden och korrigera fronten efter bakdelen. Mycket övergångar för att få honom elastisk samt skänkelvikningar och slutor.
 
Var hemma 17.30 igen och då var det lite stallskötsel kvar samt skotta ur transport osv. Så kl 19 åt vi middag och såg sen på en film. Och så var den helgen slut. Usch usch vad fort det går.
 
Ikväll ska vi på ett årsmöte i byn så det blir nog vila skulle jag tro, men vi ska in med en ny höbal iaf.
Nästa helg hoppas jag ska bli lite lugnare, på söndag ska jag iaf på clinic på LRK det ska bli kul.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: