LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Den passerade smärtfritt

Kategori: Allmänt

Så har dagen passerat och vet ni, det känns precis som innan fast aningen bättre. Faktiskt.
Fredagen, som var min födelsedag, tog jag en semesterdag faktiskt och var ute och plumsade i snön med fina Dakhar. Han fick även lite massage och stretching. På lunchen överraskade Christoffer med att komma hem med smörgåstårta och Pappa, Åsa och lillebror. De hade bokat en halvkroppsmassage till mig på eftermiddan som jag åkte på och före det så åkte jag en stund på stan och bytte några tröjor jag hade fått tidigare på morgonen. Efter massagen åkte vi till pappa och bastade. På kvällen sen så var vi med min lillebror och sambo på Bakfickan och åt middag, även mamma överraskade med att komma och vi blev där många timmar och avslutade med en sväng på Invit innan vi åkte hem. Dagen hade inte kunnat vara bättre.
 
Lördag hade jag lite fest hemma med vänner och familj, bjöd på mat och så. Söndag blev rätt slö men jag tog mig ut på en långtur med Dakhar som var riktigt pigg efter att ha vilat på lördagen så jag var tvungen att rida lite mer än planerat. Men fin var han. Provade samla honom lite i galoppen och han är fortfarande lite stretig. Han är lite spänd i musklerna runt/ovanför virveln. Masserar och kör med back on track. Jag börjar dock fundera på om det inte är så att han reagerar på att hans hovvård har gått långt över tid nu. Han hinner inte rulla undan fram och får då inte under (de långa!) bakbenen ordentligt. Jag vet att La Brie fick jätteont i ryggen en gång när hovslagaren hade dragit ut på tiden, så fort hon var skodd så släppte ryggen. Han har lovat att komma denna vecka men har ännu inte fått någon tid. Jag älskar verkligen hovslagare. Not!
 
Tyvärr blir det inga bilder för jag har inte kommit ihåg att fota någonting alls i helgen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: