LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Agility

Kategori: Hund

Var på första träningen med finaste Vidar igårkväll och han imponerade i vanlig ordning. Om inte annat så på mig. Vi har ju aldrig provat detta tidigare men det var som att han visste vad han skulle göra ändå. Det som framförallt bidrar till att allt blir så lätt för honom, och för mig, är att han har så bra kontakt. Han är fokuserad på mig hela tiden.
Vi tränade tre hinder: enkelt hinder, slalom och tunnel. Och egentligen var det inga konstigheter alls. I slalom blev han första gångerna lite osäker i andra svängen men det berodde bara på att jag var otydlig i mitt kroppsspråk så han missförstod mig. Det är ju faktiskt första gången jag också provar på agility.
 
Han är underbar denna hund, hade aldrig kunnat välja en bättre uppfödare eller valp. Jag älskar honom verkligen.
 
Här spanar han in Bea och Driva när de tränar på första hindret.
 

Så här glad var han hela kvällen. Ja, han var ju rätt trött på kvällen sen också.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: