LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Helgen osm varit och veckan som kommer

Kategori: Allmänt

Blev en lugn helg vilket har varit skönt så nu känner jag mig lite piggare faktiskt. Största uppgiften i helgen har varit att hämta hem lite mer hö annars bara lite pyssel och vila. Stannade på Granngården då vi hämtat hö och köpte ett par nya vinterskor till stallet/gården och vilket kap jag gjorde. De hade ett par Lacross-skor med en filtsko på insidan som är supervarma och sköna. De var nedsatta 1000 kr! Det kallar jag bra köp. Hoppas nu att de håller några år. Känns bra med ett par ordentliga skor för det tycker jag är svårast med ridning och stall vintertid, man fryser alltid om fötterna. Dessutom har jag typ bara köpt skor från Hööks sista åren och tyvärr så får man vad man betalar för - de är kalla samt att de håller typ 8 veckor sen går de sönder. De är nog mer gjorda för folk som bara rider på ridskola en gång i veckan och inte för folk som använder dem i snitt 3 timmar om dagen.
 
Veckan är ganska händelserik. På onsdagmorgon ska jag med min avdelning på jobbet och äta frukost på Clarion-hotell. Mums. På fredag har vi julfest med jobbet. Lördag åker jag och Christoffer till Umeå på minisemester en natt för att sedan på vägen hem på söndag stanna på dop i Skellefteå.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: