LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Bella-rapport

Kategori: Häst

Pratade med Monica igår och Bella sköter sig utmärkt. Hon är så snäll och go min lilla häst. Hon kan nu också vara själv i hagen när de andra är ute och rider, såklart är det ju hästar i hagarna bredvid men ändå.
Det har till och med kommit förfrågningar om hon är till salu för att de tyckt att hon är så fin. Men det är hon ju såklart inte! Hon är ju min lilla stjärna och hon ska ingenstans.
 
 
 
Winjette skulle ha flyttat i helgen men då en häst insjuknat i det stallet förra veckan så är hon kvar tills provsvaren har kommit. Stallet är under karantän tills dess också. Det har ju konstaterats fall av herpesvirus (abortvirus) i ett stall i stan samtidigt som andra hästar insjuknat så det är väl det man misstänker.
När hon åker så blir det bara La brie och Daim kvar på gården under vintern. Tråkigt men ändå skönt för mig som då kan koncentrera mig mer på barn och kommande förlossning. Att bara mysa med La Brie är ju ingen större konstighet, hon är ju världens mysigaste häst så det är ju bara trevligt. Ibland skulle jag bara vilja ta in henne i huset och ligga och mysa med henne en hel kväll, finns ingen som uppskattar att bli ompysslad och kramad så mycket som hon.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: