LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Två hästar på rymmen

Kategori: Häst

Imorse när jag gick ut för att fodra och ta ut La Brie och Bella så möts jag av att hagtråden är utdragen på gräsmattan. Jag förstod ju ganska fort att så där ligger inte tråden utan att det är minst en häst på utsidan av hagen. Dock var det väldigt lugnt och tyst på gården. Går in i stallet och där står Daim och Sigge och sover i samma box. Det ser ut som ett bombnedslag på både gård och i stall. De har rivit ut hinkar i stallet och ätit upp La Bries morgonfoder. På gården har de dragit omkring som två vandaler och rivit ut skräphög, ätit upp alla mina morotsodlingar och trampat runt på gräsmattan.
Hur som helst så lyckas jag få in dem i varsin box och stänga innan de får för sig att sticka ut genom dörren. Har lagat hagen och ställt ut dem igen, hoppas de håller sig där under dagen nu när tjejerna är ute i hagen bredvid. Måste se över strömmen där ikväll.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: