LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Tråkigt besked

Kategori: Häst

Fick just ett tråkigt besked. Mitt fullblodssto Kicking Jenny som jag köpte som 3-åring måste tas bort nu i dagarna. Hon har varit med om en olycka som gjort att hennes nerver i ryggen har skadats så pass att hon inte kan styra benen som hon ska och dessutom har väldigt ont. Olyckan hände för två veckor sedan och på den korta tiden har hon tydligen hunnit falla ur totalt.
Min fina, fina Jenny som hade så mycket kapacitet men som tyvärr alltid har varit en olycksfågel. Hon hade så mycket energi att hon alltid lyckades skada sig. Det var också därför jag sålde henne för att hon fick så mycket problem med låsningar och muskelskador som gjorde att hon aldrig skulle hålla för den träningen jag ville hålla på med. Hon har sedan december 2008 bott hos Angelica som tagit hand om henne på allra bästa sätt och med mycket tålamod fått tillbaka henne i träning som passar dem båda och då både kunnat hoppa och träna distansritt.
 
Sötaste Jenny som bara fick bli 10 år.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: