LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Ikväll är det dags

Kategori: Allmänt

Så ikväll är det dags för agility igen. Jippie! tycker nog vi båda :-)
Var och tränade i lördags fm också och då lyckades jag komma dit när tävlingsgänget var där så vi fick vara med dme och träna och det gick ju jättebra för Vidar. Vi tränade en Agilityklass 1-bana, snudd på klass 2. Han gör ju allt men sen var det några moment som han tyckte blev lite konstigt tex då man först ska springa runt hindret för att hoppa och sedan springa runt det igen för att ta nästa hinder. Här är det svåra även för mig att röra mig rätt för att underlätta för honom. Det är ju minst lika mycket träning för mig, det är så mycket föraren det beror på och att man ska lära sig att springa och röra sig rätt för att underlätta och vara tydlig samt spara tid och energi. Det är väldigt mycket att träna och tänka på. Men det finns bara ett sätt att bli bättre på: träna, träna, träna!!
 
Slalomen börjar sitta riktigt bra nu. Blir lite fel ibland speciellt om man sprungit några hinder före, då kommer han ibland in fel. Kräver väldigt mycket koncentration men när han vet att han är rätt så bara flyter det och han ser supersportig ut :-). Det är så kul att se när de fattat vad de ska göra, de blir så glada och stolta.
 
Jag skulle vilja påstå att det är världens roligaste hundsportgren! Det är så roligt att göra roliga saker tillsammans med sin hund och den kontakten man får är helt otrolig utan att det blir så strikt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: