LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Tävlingsdax.

Kategori: Häst

Ja, imorgon ska vi ju åka till Boden och tävla. Det är en liten tävling med endast 40 startande på hela dagen. Högsta klassen är en LA:3. Så vi kommer rida LB:2 som uppvärmning och sen då LA:3. Det blir säsongens första tävling så jag har väl inga större förhoppningar egentligen, vill åka dit och göra bra ifrån oss och hoppas att vi utvecklats som ekipage sen förra året. Jag hoppas att vi får bättre helhetsintryck, att domaren tycker att han är mer bärig och ihop än i höstas. Sen vet jag att han kommer bli taggad och då är han svårare att få ihop då han ligger på. Måste komma ihåg att tänka halvhalter hela tiden. Kommer att rida fram länge inför första klassen eftersom han behöver lång tid på sig att bli varm. Då behöver jag heller inte rida fram lika länge inför den andra.

Men som sagt, allt kan ju ändras beroende på fölet. Om det kommer eller inte kommer och vad det i så fall leder till. Jag är iaf medveten om att det kan bli ändrade planer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: