LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Tävlingen som försvann

Kategori: Häst

Det har varit en minst sagt händelserik helg och när jag gick och la mig igår kväll så hade jag sammanlagt sovit 8 timmar sen fredagsmorgonen kl 06. Och de timmarna har varit avbruten sömn, behöver jag ens säga att jag sovit gott inatt. Förutom att jagsovit lite så har det också hänt mycket. I lördags var jag som sagt och tävlade två klasser men den har verkligen kommit i skymundan för det som sedan hände på kvällen/natten. 
 
Jag förstod redan på lördagsmorgon att hon skulle komma att föla det närmaste dygnet då hon hade vaxproppar så jag var ju rätt nervös för att vara borta men åkte ändå och bad Christofferstanna hemma och kolla henne och sen bara komma till första starten. Så fort jag ridit andra klassen så lastade jag och åkte hem. 
 
Tävlingen då? Ja, det gick inte så bmenen jag tyckte också domaren var snål med poängen och det har jag hört flera som sagt sen efteråt också. Dakhar kändes fin på framridningen men blev sen jättespänd när vi gick in på banan som var i ett annat ridhus. När han blir spänd blir han så tung mot handen vilket drar ner helhetsintrycket och resulterar i en del missar. I LB:2 flick vi bara drygt 56%, verkligen inget jag är nöjd med men jag tycker inte det var helt rättvist heller. I LA:3 fick vi också bara drygt 56% men det var väl mer rättvist för vi hade många missar i galoppen med omslag och fullblodsnerver. Han var då också ganska trött så det blev ingen bra kombo, antingen var han av eller så vara han jätte på. Nåja, det var väl bra träning och årets första tävlingen, dessutom inomhus vilket vi inte gjort tidigare. Får väl ha lite överseende. Dessutom ska man komma ihåg att mina tankar var lite splittrade för dagen med tanke på La Bries tillstånd. Jag ville mest bara få tävlingen avklarad. 
 
Jag har heller inga bilder från dagen. Christoffer har filmat med sin mobil men jag vet faktiskt inte om jag vill lägga upp det. Haha. Vi får se framöver. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: