LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Tack gode gud..

Kategori: Häst

...för min ridbana!
Jag är så glad att jag har den. Visst, det var dyrt men oj vad det är värt det. Annars hade jag stått här nu och inte kunnat rida ordentligt förren till midsommar när det torkat upp. Samma hade ju gällt i höstas då det regnade i flera månader.
Nu har det inte varit en enda dag som jag inte kunnat använda den. Precis när snön smälte så var det lite blött på ytan men absolut inte klaffsigt på något sätt. Man ser nu också att materialet inte riktigt ligger rätt utan verkar luta lite in mot mitten men vi sa ju det redan i somras att vi gör den inte perfekt på en gång utan ser vad som händer under vintern, om den sätter sig någonstans eller liknanade. Så vi måste ev köpa ett lass och lägga på mitten och fördela ut så det blir rätt lutning.
 
Men ja, glad är jag för denna investering!
 

Kommentarer

  • Li säger:

    Lyllo dig som fått göra en sån fin ridbana, förstår att du är sjukt glad över den! :D

    Vem har du anlitat för att bygga den? Och vad är det för material? :)

    Svar: Ja alltså vi har ju gjort den själv. Anlitade en granne som har en grävare som grävde bort gräset och sen har vi gjort resten själv - harvat, sladdat, plockat sten, lagt matta, fördelat materialet och sladdat igen :). BDX anlitade jag för materialet som är hyttsten (paddex). Vi ska nu under våren få materialet mer jämnt fördelat för den är lite ojämn tycker jag och så ska ett staket upp.
    Karin Brännström

    2013-04-24 | 08:36:56
    Bloggadress: http://lipan.wordpress.com
  • Li säger:

    Aha, jäklar vad bra jobbat! :D

    Vi ska ju få en paddexbana i stallet i sommar och det ska bli så otroligt skönt att slippa allt hemskt lerslask som är nu. :)

    Svar: Ja det är verkligen ett supermaterial. Jag visste att den skulle bli bra men inte så här bra. Trodde ändå det skulle bli några dagar då den kanske inte gick att använda. Är jättenöjd! :)
    Karin Brännström

    2013-04-24 | 08:46:59
    Bloggadress: http://lipan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: