LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Neo är sjuk

Kategori: Hund

Idag hade jag hovslagaren kl 9 på morgonen. Nu har jag tyvärr fått flytta fram det då Neo har blivit jättesjuk sista dygnet så har fått en veterinärtid 10.15 idag. Han har en hemsk torr rethosta, flåsar och andas ytligt, hjärtat slår fort och man hör att han är rasslig i lungorna. Lite feber hade han också. När jag var ute och rastade honom så går han bara sakta framåt. Han har heller inte velat äta sen igår morse. Det känns faktiskt riktigt dåligt. Han är ju inte purung heller.
 
Hovslagaren skulle jag smsa när jag var klar hos veterinären så skulle vi se om vi hann med det i eftermiddag istället annars skulle han försöka planera om veckan så han kunde komma någon annan dag. Det kallar jag service, det är så en hovslagare ska vara.
 
Nu ska vi först se vad utgången blir för Neo, diagnos och prognos, innan vi tar några andra beslut idag.
 
Usch, sånna här gånger är det inte roligt med djur. Hatar när de är sjuka. Jag blir så himla ledsen då jag alltid tänker det värsta. Det är så hemskt och se när de mår dåligt, för man ser verkligen att han mår dåligt. Han är låg och hängig och tittar på mig som att han ber mig om hjälp. Och jag gör det. Jag vill inget annat än att hjälpa honom men man är ju så beroende av andra, nu fick jag ju ändå en ganska snabb tid hos veterinären som tur var.
 
Uppdaterar när jag vet någonting mer.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: