LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Hovslagare

Kategori: Häst

Jag skulle boka tid för skoning åt Dakhar i måndags men fick som svar att min hovslagare som jag haft sista året (och varit jättenöjd med) har flyttat till södra Sverige. Det var som att hela min värld gick under för en stund. Utan hovslagare kommer man inte långt och jag är ju väldigt kräsen med vem som karvar i fötterna för jag orkar inte med tappskor och ömma fötter. Och de hovslagare jag vet om som är nog bra är tyvärr alltid så fullbokade att de är svåra att få tag på och det orkar jag verkligen inte med. Jag orkar inte vänta på hovslagare i flera veckor för en tappsko eller en omskoning. Det går bort. Men så blev jag tipsad om en hovslagare som flyttat upp från Stockholm till Piteå och som ska vara väldigt duktig. Fick tag på honom idag och han verkar väldigt trevlig och kommer redan på måndag. Han skulle då också kolla på fölet och La Brie. La Brie är ju barfota nu och Camilla har verkat henne under vintern men jag tänkte få på henne några framskor framöver för att ev. rida henne lite samt för att hon är så öm i framfötterna. Känns bra, jag tror jag kommer bli nöjd med honom. Vill ju framförallt ha en bra hovslagare till fölet och som man vet klarar av att hantera föl. Vore skönt att ha en och samma hovslagare för henne så här första åren så att man håller en linje och att fötterna blir bra redan från början. Utan hov, ingen häst!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: