LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Fredag idag och lektion igår

Kategori: Hund

Fredag och fint väder. Unnade mig också en sovmorgon till 05.40, tjoho vad utvilad jag är ;)
Hundarna var supermysiga och hoppade upp i sängen när klockan ringde och knölade in sig mot mig, så himla mysigt. Hade absolut kunnat ligga kvar där några timmar med dem men jobbet kallade. När jag släppte ut hästarna i morse så lyckades Vidar nosa på eltråden och sprang sen som en stucken gris över gården och skrek som aldrig förr. Stackarn. Däremot är det inte så kraftig ström men han är rätt känslig. Det blir fort väldigt synd om honom.
 
Igår kväll var jag till Karro och red lektion på en helt underbar häst. Dakhar var verkligen superfin redan från första stund. Pigg och fräsch. Aktiv och spänstig. Karro undrade om han hade tittat på världcupfinalen under dagen. Haha. Nä men däremot hade jag det så jag var väldigt inspirerad. Dessutom var det en kanonfin kväll, soligt och varmt.
 
Vi fortsatte med skolorna som funkade mycket bättre idag. Red upp på medellinjen i en öppna, volt vid X och sen ut i en sluta. Först i trav och sen i galopp. Slutorna är verkligen inga större problem medans öppnorna är svårare men de blev bättre i slutet.
 
I övrigt red vi mycket övergångar och tempoväxlingar, både trav och galopp.
 
Mycket rolig lektion som fyllde på energin och mitt självförtroende. Tack Dakhar och tack Karro!
Lektion på söndag igen.
 
Ha en fin dag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: