LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Fasiken...

Kategori: Häst

...jag skrev ju fel igår. Det är ju den 10:e idag så det var ju bara en dag kvar, inte två. Trodde nog att det var den 8:e igår. Hur som helst så har den då inte kommit inatt heller men under dagen igår så hade juvret dubblerat sin storlek så det kan inte vara långt borta nu. Ser ut att vara på väg ner i spenarna också. Jag försökte få mjölka ur lite igår kväll men det fick jag inte, hon vevade fint med bakbenen. Försökte hålla kvar för att se om hon slutade när hon vant sig med min hand där men nä, hon vevade bara högre och kraftigare samt la bak öronen. Hon ville inte att jag skulle känna, är nog lite ömt. Fick iaf tvätta det med vattenslangen och med lite tvål men så fort jag försökte klämma så vevade hon.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: