LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

En svacka

Kategori: Allmänt

Usch, jag känner att jag är i en svacka angående ridningen. Känns som att jag tappat lite känsla och bara hoppar omkring där på hästryggen. Jag känner mig inte lika stark i sitsen och det känns som att jag är riktigt dålig på att rida. Tror i och för sig att det har att göra med hur tävlingen gick, mitt självförtroende fick sig en törn. Jag skulle verkligen vilja rida mer och utvecklas mer men det är svårt att hinna med. Hela denna branch är så störd just för att det är så vansinnigt dyrt. För att överhuvud ha råd att ha en häst så måste man jobba men när man måste jobba så har man inte tid att rida så mycket som man vill, det blir liksom moment 22. Sen är det väl inte ridningen som tar tid utan det är ju allt annat runtomkring men det är också saker som måste göras annars kan man inte ha häst. Det är just sånna här tankar som kan göra mig så less ibland - är det verkligen värt att lägga hela sitt liv på något som resulterar i 5 timmars ridning i veckan? 5 timmar som inte ger jättemycket om man vill utvecklas snabbt. Skulle så väldigt gärna vilja köpa mig en riktigt bra häst som läromästare och som kan hjälpa mig dit jag vill. Fan, jag vill så mycket men det är så många hinder ivägen.
 
Nä nu får jag rycka upp mig. Det är ju vår och även om det är blött och lerigt som fan så knackar snart sommaren på dörren.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: