LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Att vänta och planera, hoppas och tro.

Kategori: Häst

Bea var förbi igår och klämde och kände på La Brie och efter det så tippade hon nästan på att hon skulle föla under natten då hon hade släppt musklerna ganska mycket runt svansroten. Hon tyckte också att hennes mage hade fallit ner ännu mer sen förra veckan samt att juvret var lite större. Så det händer nog grejer bara att jag inte ser det eftersom jag kollar dagligen. Hur som helst så kom den ju ändå inte inatt men hon har svårt att tro att hon ska hålla sig nå många fler dagar.

Jag tror personligen att när den väl kommer så kommer det att gå fort och utan några speciella tecken eftersom hon gått över så länge nu. När jag pratade med förra ägaren så hade hon ju inte haft mjölk innan första fölningen heller så det är nog så hon är även om det är ovanligt. Och jag som köpt sånt där mjölktest också, det kommer jag nog aldrig få någon användning av. Får försöka sälja det på Blocket sen eller nått.

Ja så jag fortsätter vänta. Om den inte kommer i veckan så kommer den garanterat på lördagmorgon eftersom jag ska tävla då. Haha. Hade jag vetat att hon skulle gå över så här länge hade jag ju inte anmält till tävlingen. Trodde väl aldrig att det skulle sträcka sig tills nu..och ännu längre än så till och med.

Nåja, den kommer när den kommer och det går inte att stressa på det utan bara vara medveten om det och vara beredd att planera om schemat när det händer.

Jag sa ju när hon blev dräktig att det vore ju bra om hon gick över till den 10 april eller nått för att det skulle hinna bli lite varmare väder så ja, vi får väl se. Två dagar dit iaf. Men ändå är det ju inte något varmare det här året ändå så egentligen spelar det ju ingen roll.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: