LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Tiden räcker inte till

Kategori: Allmänt

Det är en fullbokad höst i år. Som alla andra höstar om jag minns rätt. Är det inte dressyrtävling så är det hundkurs så är det något som måste fixas hemma. Och mitt i allt detta ska jag försöka hinna plugga också. Det är alldeles för få dagar och alldeles för få timmar på de dagarna. Jag har sagt det förut och jag säger det igen - det är inte lätt att jobba heltid, plugga halvtid, sköta en farm, tre hästar och två hundar och dessutom vårda ett förhållande och umgås med vänner och familj. Min tid räcker inte till. Dessutom är ju denna höst full av jobbresor samt en längre resa ner till Malmö högskola. Det är iaf tur att Christoffer är hemma nu för tiden, underlättar en del med djuren när jag är bortrest.
När denna höst och vinter är slut så ska mitt liv bli lugnare. Jag ska verkligen försöka. Jag orkar inte hålla på så här längre, jag vill försöka hinna njuta av livet ibland också. Det är ju nu sista kursen jag läser inom Hästunderstött förändringsarbete om de nu inte kommer på att ta fram en till kurs tills nästa år. De pratade om det i våras nämligen. Och då måste jag ju läsa den också.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: