LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Tävlingsdebuten

Kategori: Häst

Nu har då jag och Dakhar debuterar vår första tävling tillsammans. Dakhar har som vanligt skött sig enligt skolboken. Han är verkligen fantastisk. Han gör allt man ber honom om och ifrågasätter ingenting. Säger man att han ska stå still här så gör han det, säger man att han ska bo i transporten under tävlingen så gör han det. Båda domarna har skrivit att det är en fin och lydig häst. Sammanfattningsvis så är han fortfarande lite för svag så han faller i sär lite i övergångarna och jag är inte nog snabb i mina hjälper för att stötta upp honom. Sen lite små missar/slarv i vägarna som drar ner betyget lite. Det ska jag göra bättre nästa helg! Jag är väldigt nöjd med dagen och resultaten, några fler poäng och vi hade varit placerade.
LB:2 fick vi 61% och i LA:3 fick vi 59.68%. Hade gärna varit över 60 i LA också men det är verkligen på marginalen.
Lärorikt och mycket roligt, nu laddar vi för nästa helg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: