LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Tävling nr 2

Kategori: Häst

Ja hur ska jag sammanfatta den. Något loj häst, har inte riktigt haft samma känsla i honom denna vecka som förra veckan. Han har iofs sovit ute några nätter då jag var borta så det kanske spelar in.
I första klassen var han inte riktigt på hjälperna tyckte jag, fick inte riktigt fram han och tappade lite bjudning. I sista mellantraven fattade han bara galopp när jag försökte öka så där tappade vi många poäng. Fick dock ihop 63.67% och hamnade på 5 plats och just utanför placering.
I andra klassen red jag på honom mer redan på framridningen för att inte tappa bjudningen och ökningarna. Dock bidrog det till två stora missar med galoppinslag i vänster travvolt och ett byte i sista bågen i förvända. detta kostade mycket och vi fick endast 57.74%. Utan detta hade vi varit uppe i 60 %.
Nåja det som känns bra är att jag vet att vi kan bättre och faktiskt kan vara uppe på placering, hade varit värre om man kände att vi gjorde det bästa vi kunde.
Vi behöver mer rutin och Dakhar behöver mer styrka i LA klasserna och det ska vi träna upp i snön i vinter.
En tävling kvar nu och det är om två veckor.

Tyvärr hade jag ingen med mig idag som kunde hjälpa mig att fota så det blir inga foton. Men de hade väl ändå mest troligt sett ut som förra lördan så det spelar kanske ingen roll :)
Jag lägger in en bild från vår ridtur igår i stället.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: