LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Aktivhelg och nu är det en ny vecka

Kategori: Allmänt

Som vanligt har helgen bestått av en massa aktiviteter. När jag varit i Malmö, första helgen i oktober, så ska jag inte ha någonting inbokat de två första helgerna efter det. Jag ska bara vara hemma och komma ikapp med städning och gård samt vila!
I lördags startade jag dagen med att göra stallet och rida ett fin, fint dressyrpass med Dakhar. På lördag startar vi en LA:4 och det betyder lite nya rörelser. Vi får se hur det går, jag hade egentligen behövt åka och rida en lektion men tyvärr har jag inga pengar för det så jag får träna själv och ta resultatet på lördag därefter. Efter att jag ridit Dakhar så kom Pappa och Bror och hjälpte till att få upp en stolpe vid ridbanan samt dra el till denna för att nu till helgen kunna koppla in en lampa. Så nu blir det ljus på banan, kan behövas för nu börjar det bli mörkt på kvällarna.
 
     Alice fick rida också. Nu kan hon rida utan ledare.

På kvällen åkte jag sen till Bea och vi satt och pluggade hela kvällen.
 
Söndag steg jag upp och gjorde stallet för att sedan åka till Piteå och hundträning. Vi provade på att bära lite vilt och apportera på vatten. Vidar hatar ju att bli blöt och fick panik när det blev djupt men så länge han bottnade tyckte han att det var kul. Gammel-Neo tyckte det var skitkul att träna och har aldrig någonsin gått så bra i lydnaden så jag funderar nu nästan på om jag måste tävla honom ;)
Var egentligen helt slut sen på eftermiddan när vi kom hem men då for jag och Camilla ut på en långtur i skogen med hästarna och var ute i två timmar. Väldigt fint väder och en härlig ridtur. Man får passa på, snart är det hårt i backen och går inte att rida ordentligt förren snön kommit.
 
 
Ja och sen var den helgen slut och nu är det en ny vecka. Tyvärr är jag lite förkyld och har ont i ländryggen som strålar ner i höger benet. Inte kul men bara bita ihop, det går över. Efter tävlingen till helgen ska både Dakhar och jag få en lugn vecka med endast lugna skogsturer och sen en veckas vila då jag ändå ska till Malmö och vara borta nästan en vecka. Tror det blir bra för Dakhar, han kan behöva få vila lite han har kämpat på bra och utvecklats mycket i sommar och höst.
 
Just det, idag ska Dakhar få sina tänder raspade och La Brie ska få vaccin. Dessutom kommer hovslagaren och ska byta lite sömmar i skona. Och ikväll är det valpkurs. Och nånstans här ska jag hinna jobba 8 timmar också. Kommer inte gå ihop men det löser sig.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: