LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Utställning

Kategori: Hund

Imorgon ska jag och Vidar inta utställningsringen för första gången. Vi får väl se om det blir den sista också ;)
Jag har försökt träna lite i veckan så vi får se om det verkar ha gett något resultat. Han vill mest hoppa och bita i kopplet hela tiden när jag springer med honom. Han skulle behöva dämpas lite men jag vill inte dämpa för mycket heller så att han blir uttråkad och loj. En Tollare ska ju ändå ge ett glatt och lite spralligt intryck. Det är inte heller lätt att få honom att stå utan att han sätter sig eller äter upp mina händer. Lyckades få honom att stå hyffsat sist jag tränade men det kan ju också bara ha varit en slump :)
Sen kan jag ju exteriört ingenting om Tollare så jag vet faktiskt inte alls hur han står sig i konkurrens mm men det ska ändå bli kul att få honom bedömd. Man får ju komma ihåg att han är ju bara valp, mycket kan hända tills han är fullvuxen - både positivt och negativt.
Jag tycker ju ändå att han är finast av alla, oavsett bedömning. Mitt lilla mystroll!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: