LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Skåneland

Kategori: Häst

Ikväll drar jag till Skåneland för 4 dagar i Malmö och Malmöhögskola. Vi ska i veckan få göra ett studiebesök på bland annat polisrytteriet i Malmö, det ska bli riktigt intressant. Annars är schemat väldigt välfyllt med en massa föreläsningar, studiebesök och övningar. Kommer bli långa dagar men för mig blir det ändå semester. Ja eller min hjärna måste ju jobba för en gångs skull men fysiskt så blir det semester :) Tog dock med mig träningskläderna då jag såg att det fanns gym på hotellet så jag hoppas att jag ska lyckas masa mig dit någon dag iaf.

Igår lyckades några av grannens kor ta sig in i hästhagen vilket gjorde hästarna lite stressade och med tanke på att det är snorhalt i gräshagen nu efter allt regn så bestämde jag mig för att flytta över dem till lösdriften. Känns bättre också så inte kona kommer över igen när jag är borta. Så igår kväll körde vi in sand i ligghallen och på marken, fixade staketet, rullade in en höbal och satte igång termobaren så nu är det klart för vintern. Skönt att få det gjort, det känns bättre att åka bort nu då jag vet att de har tak över huvudet och mat så de klarar sig. Blir betydligt enklare för Camilla också under veckan då hon inte måste åka och fodra dem några gånger om dagen.

La Brie tog vi bort bakskona på också men lämnade framskona så hon hinner vänja sig bak först.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: