LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Proteinreaktion?

Kategori: Häst

Mest troligt är det så att La Brie har fått en proteinreaktion. Förra veckan fick de gå över på fri tillgång på hö samtidigt satta jag in lite lucern till henne och jag skulle tro att det blev lite för mycket. Jag är rädd att hon inte får nog med mat, tycker det är svårt att veta hur mycket fölet tar och behöver. Nu tar jag ut lucernen så får vi se om det blir något bättre på några dagar. Hon verkar iaf inte halt förutom över grusplanen och då är det nog bara så att hon är öm i sulorna eftersom hon inte har några skor. Allt vatten sista tiden har gjort att hennes sulor är som smör också.

Dakhar var jag ute och skrittade och travade igår. Han var lite stel och tittig men ändå helt ok. Kan nog behöva få jobba lite på volt ikväll och med lite bommar så han kommer igång i kroppen. Får se vad vädret säger, just nu regnar det. Igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: